Tuesday, November 23, 2010

3+1=2



Isnin, 23 November 2010

ermm...
rasenye da lame aku xupdate blog aku ni. blog lg 1 byk la. link? rahsiaaa :P
aku ni bkn minat online sangat pon, maksud aku update blog. yg lain2 aku aktif je.heehehe...

3+1=2... korang sume ingt aku xpandai matematik kan? aku dulu dpt A1 tuk subjek mate ni. xkan la aku xtau kira2 camni. ape daaa. mmg jwpnnye 4. tp ade makna disebalik tajuk blog aku kali ni...

ni kisah rumahtangga aku. rumah sewa aku dan osmet2 bernama ariel dan zahar (masing2 bkn nm sebenar). kami menyewa di sekitar bandar kuantan, lebih tepat lagi di kawasan bukit sekilau berhampiran dgn East Coast Mall (ECM), Uitm Kuantan, MegaMall dan kawasan2 yg sewaktu dengannya. kiranya kalau bosan2 kitorang nk lepak bndar sng la. xsampai 5mnt stat kete paaaappp da smpai bndar. bile da smpai bandar, wat ler pe yg patot. biasenye kitorang just cuci2 mata je(perkara normal bg org2 cam aku ni. eleh.korang pon same je kan)...

kami menyewa bermula pertengahan disember 2009. masing2 menyewa di tempat berlainan sehinggalah kami dipertemukan dengan pertemuan yg amat bermakna. aku, dahulunya menyewa di perumahan kos rendah di Taman Dato' Abdul Rashid bersama2 dgn budak2 politeknik kuantan (aku sorang je yg keje. yg lain student lg). zahar, menyewa dgn rakan sekerjaku, Jire di bukit setongkol. bilamana Jire berkahwin, terpaksa la die merempat keluar. tp disebabkan Jire tu tau aku pon hidup membujang, die tanye aku kot2 aku nk cari osmet baru. sbb Jire pon tau aku ngah berkira2 cari uma sw baru. almaklum la aku pon da mls nk dok ngn student2 ni. hehehe..ariel lak agak thrill cara kami berkenalan. malu lak nk cite. nk tau ke? erkkk..ermmm.hahaha. biar aku gelak dulu puas2..aku dan ariel berkenalan melalui internet. adehhh. internet beb. biasenye laki kenal pompuan, pmpuan kenal laki melalui internet. tp aku? hahahah. yg penting aku bkn gay k. korang jgn slh paham lak. sbnrnya aku join myviclub kuantan walhal aku xpenah pon g TT myvi sini. ariel lak myviclub temerloh. kitorang masing2 aktif dlm forum myvi je. kt forum tu ade discussion sal newbie. aku introduce aku ni sape. tup2 lps bape minggu, de org pnc aku. si ariel ni la. die dok tanye aku dok mane, keje mane, sewe ke dok ngn family dll. dlm hati 'mamat ni gay ke ape?'. mls aku nk layan. tp aku layan gak. 2 3 pnc je. pastu aku dok diam. smpai la die gitau die kene transfer g kuantan. die ngah cari uma sw kt kuantan. so die minta tolong ngn aku tuk cari uma sewa tuk die. maklum la, aku ni fasih skt area kuantan ni...

sampai la suatu ketika, masing2 nk berjumpa n kenal2. kitorang jmpe kt mane ntah. aku pon lupe. kt restoran Lidah kalo xsilap aku. aku ngan ariel da byk kali da jmpe. die ni tiap2 bln turun kuantan. ade keje ape aku pon taktau la. si zahar ni je aku baru jmpe. lepak punye lepak, masing bersetuju nk menyewa sama2. tp masing2 xnk dok uma sewa yg aku dok skang (tmn dato rashid). sbbnye tmpt tu agk terpencil. ala2 tempat jin bertendang. hahahha.. masing2 ditugaskan mencari uma sewa. utk seketika, aku dan ariel menyewa kt uma sw lame aku tu. zahar stay umah kt bkt setongkol lg. tp bkn umah sewa lame die ngn Jire (Jire da kawen, die dok ngn bini die), zahar mase ni dok menumpang kasih di rumah jiran Jire (kwan dorang sewaktu bujang), betol2 sblh umah Jire. tiap2 petang pas blk keje aku pusing2 cari uma sewa, aku cari area dkt2 ngn opis aku dan zahar pon same camtu gak, cari uma sw dkt2 ngn opis die. ariel je cari kt tgh2 bandar. last2 ariel yg jmpe. dipendekkan cerita kitorang bertiga pon menetap kt umah sw ni. baik punye port uma sw ni. kiri kanan depan belakang sume cina xpon india. kalo la kami ni jahat, nk wat maksiat mmg bole sgt2. hahahhaa...

bermulalah kehidupan kami bertiga di Teratak Sekilau (aku yg bg nm. pdhl biase2 je uma ni). mcm2 kitorang wat. karok, cuci2 mata, window shopping, lepak pantai, melancong ke pulau, ke KL, air terjun dll. masing2 xterikat la katekan. hoohohoho. tp yg bestnye kitorang de wat kontrak gak, antara kontrak yg masih aku ingt, sape2 nk kawen wajib memberi notis nk kawen 6bln sblm tarikh perkahwinan. sbbnya senang org yg xkawen ni nk cari uma sw nnt. sape2 langgar kontrak, so die diminta chow. chow cincau. hahhahaha...

hari ditunggu2 telah tiba. sblm bermulanya ramadhan 2010, ariel da mengikat tali pertunangan. dan akan melangsungkan perkahwinannya pd bulan november 2010. puasa bln 8, kawen bln 11. so, adekah anda mengerti ape maksud aku disini. bertunang bln 8, berkahwin bln 11. 4bln tu. melanggar kontrak umah swa. yeayyyy. aku dan zahar akan teruskan menyewa di sini. hahaha.

27/11/2010 ariel dah sah bergelar seorang suami kpd yana. majlis perkahwinan mereka berlansung gilang gemilangnya pd keesokan harinya. tahniah kpd pasangan mempelai. aku dan zahar tumpang gembira. kami mengucapkan selamat pengantin baru, semoga berbahagia hingga ke akhr hayat. kami jugak minta maaf xdapat hadirkan diri di majlis tu. tp kami berjanji akan ke majlis di pihak lelaki nnt...

bermulalah episod baru di Teratak Sekilau. awlnya terasa agak kehilangan. tp kami masih bergembira. utk masa terdekat ni, ariel dan pasangan masih menyewa di teratak ni. hanya utk sementara waktu sblm mereka menjumpai rumah sewa yg lain. aku n zahar ok je. tp agak kekok sedikit bilamana rumah bujang berpenghuni pasangan suami isteri. kami masih menjaga batas2 kami. pergerakan terbatas. ade masa kami akan dok dlm blk, dok ruang tamu. privacy tetap ada utk org2 bujang dan juga yg baru bergelar suami isteri. jika dahulu kami bole bergerak bertiga, sekarang masing2 berdua. xpon seorang diri. pengantin baru di rumah bujang utk seketika. bilamana mereka da berpindah, tinggal la org2 bujang ni balik. terasa agak kehilangan. kehilangan teman berborak, bersuka ria, ber ber ber n ber lg...

3+1 = 2. terlerai sudah sebuah kehidupan di Teratak Sekilau. 1001 kenangan bakal menghiasi dan terpahat di memoriku. teruskan kehidupan. perjalanan masih jauh. sekian...

5 comments:

  1. sob3....bile yie nak cr umah sewa bru?kwang3

    ReplyDelete
  2. lawa rumah kita loni pah yie bining

    ReplyDelete
  3. wakakaka...toktau la.hrp2 jupo cpt la.amer pon nk tlg cari.doa2 jupo rumoh cpt.hahahha...lawa sajo xjadi kalo dapor xberasap tu...

    ReplyDelete
  4. huhu...nanti bole nak tumpang lepak..

    ReplyDelete
  5. bole je...tp ade tol la umah kitorang skang ni.hahahha

    ReplyDelete